Nekklachten

U heeft zeurende pijnklachten in de nek. Draaien met het hoofd op de fiets en in de auto geeft een vervelend gevoel. Lang zitten op het werk is vermoeiend en u heeft het gevoel dat u uw hoofd moet dragen. Slapen ’s nachts is soms wat lastiger omdat u geen goede positie op het kussen kunt vinden of omdat u wakker wordt als u zich omdraait.

Wekelijks behandelt Fysiotherapie Sleen veel mensen met nekklachten. Lees hieronder meer informatie over nekpijn, behandelmethodes en mogelijke oorzaken.

Wat is nekpijn?

Meestal zit de pijn op één punt in de nek, soms straalt de pijn uit naar de schouders, schedel of bovenrug. De pijn kan ook uitstralen naar de voorkant van het hoofd of de wang.

De nekpijn en nekklachten kunnen ook gepaard gaan met tintelingen, doof gevoel of krachtsverlies in de armen.

Oorzaken van nekpijn

Er zijn diverse oorzaken van nekklachten maar de meest voorkomende zijn:

• Artrose (slijtage)
  • Verkeerde houding
  • Te veel zitten, te weinig bewegen
  • Verkorte en/of verzwakte nekspieren
  • Een probleem met een wervel of een tussenwervel
  • Een neurologisch probleem

Wat kan Fysiotherapie Sleen doen?

Er zijn verschillende behandelmethodes voor de nek. Welke het beste bij uw klacht past, beoordeelt uw fysiotherapeut tijdens een uitgebreid onderzoek. De meeste behandelmethodes die toegepast worden voor nekklachten zijn; massage, dry needling, manuele therapie en advies ten aanzien van lichaamshouding, werk en sport.

Tevens speelt het trainen van de kracht en coördinatie van de nek- en rugspieren of de algehele conditie, ook vaak een grote rol in de behandeling van nekklachten.

Wij helpen u graag met een oplossing voor uw (chronische) nekklachten. Wilt u meer informatie over onze werkwijze of een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.